Flytt och renovering

2011-02-09 @ 17:32:24
Heeeej :)

Nu har jag gjort ett långt blogguppehåll och känner för att börja skriva lite igen.

Jag har ju flyttat, skaffat mig en bostadsrätt.. en trea som jag håller på att renovera :) Ingenting är såklart färdigt än men det går såklart framåt men här är inget rum som är helt färdigt än, i en vecka har jag gått och väntat på att målaren ska komma hit och fixa några väggar som jag inte ska göra vid själv. Vågar inte testa på att tapetsera mönsterpassning. Och har struktur tapet i hallen som ska bli slät, tar himla tid och spackla men nu funderar jag starkt på om jag ska göra den själv iaf. Eftersom kök och hall sitter ihop i öppen planlösing så blir jag inte helt klar med väggarna där förräns den är färdig,.. Kanske blir veckans projekt trots allt. Ska nog kila och köpa spackel imorgon och börja med det :) Köksluckorna ska lämnas i veckan (förhoppningsvis), det har ju tyvärr inte blivit gjort än.. Så just nu ser man allting jag har i köksskåpen haha.. Och fönstren är inte målade i köket, de är gula (förr vita) så det måste jag också göra snarast. Drar liksom ner allt.

Vardagsrummet är i stort sett klart, soffan har jag fått hit och köpt nytt soffbord också. Det enda som fattas är en fondvägg som ska upp och golvlister.. Sen är här färdigt!! :) Så det är här inne jag sitter och tar igen mig då här är mest klart och mysigt..

Förhoppningsvis blir det en runda till ikea i helgen, ska köpa nytt köksbord samt stolar. Sålde mitt vid flytten så har inget alls just nu. Har även tittat ut en hylla jag ska ha i vardagsrummet som ska köpas. Sen blir det några ramar och handtag till köksluckorna :) Tycker allting är så himla skoj, renovera är väl inte direkt kul (tänker inte ljuga och säg att jag tycker det) Men jag gillar helt klart resultatet, men så är det väl för alla?

Mina andra rum har jag inte börjat med än, kommer inte göra vid allt i dem direkt. Behöver ju leva lite också och hitta på nått skoj då och då. Har inte blivit mycket sånt på sistone. Men har handlat tapet till en fondvägg i sovrummet, fastna för den direkt när jag såg den och som tur är matchar den med färgen som finns i sovrummet nu :)  Och nytt golv ska läggas i båda rummen. Taken måste målas, vilket jag måste göra snart om målaren ska komma. Men resten av väggarna får va som de är ett tag.. Tycker de ser bra ut som de är och har inte kommit på hur jag skulle vilja förändra där. Allt kostar ju pengar, vilket man tyvärr inte har gott om..


Nu har jag skrivit av mig lite och uppdaterat er vad som händer (blev ett långt inlägg, hihi) ..
Hoppas renoveringen intresserar er lite :)


Va rädda om er!
Kramisar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback